Hvordan kan jeg få min datter til at bruge sutteflaske?

3. februar 2015

Alder:
5 mdr.

Hvordan kan jeg få min datter til at bruge sutteflaske?

Kære Helen.

Min datter er 5,5 mdr., og vil ikke tage sutteflaske. Hun bruger heller ikke sut. For nogle måneder siden supplerede vi en sjælden gang amning med mme i flaske, men nu gnaver hun bare i tutten. Har prøvet en del gange nu, både med mme og vand. Og når hun var sulten, knap så sulten, lige vågnet, lige inden sengetid osv., men det går ikke.

Om en måned er jeg inviteret til et helaftensarrangement, som jeg meget gerne vil til. ...

Annonce

... Mit spørgsmål er, om vi kan gøre noget for at lære hende at tage flasken? Hun kan drikke lidt af en kop, men slet ikke nok til at mætte hende. Så længe hun ikke kan tage flaske, er det vel ikke en mulighed at jeg ikke er hjemme aften/nat..? Hvis hun aldrig lærer at tage flasken, hvornår er der så udsigt til at kunne komme ud på egen hånd en aften/nat?

Med venlig hilsen
Stine (der glæder sig til at komme ud).(Læs, næsten desperat 😜)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder